Blog:

De geschiedenis van 30 jaar cybersecurity

Lees verder

Brand Intelligence

Voor een goede beveiliging volstaat het niet meer om te kijken naar wat er in uw eigen infrastructuur omgaat. De cyberonderwereld wordt immers steeds groter. U heeft geen tijd om dat zelf allemaal te controleren. Als er bijvoorbeeld ongemerkt een cyberinbraak bij u gebeurd is, bestaat de kans dat de gestolen data op het dark web aangeboden worden. Heeft u daar zicht op?

Ook als er een domeinnaam geregistreerd wordt die heel erg op de domeinnaam van uw organisatie lijkt wilt u dit zo snel mogelijk weten. De kans is immers groot dat die domeinnaam gebruikt zal worden in een phishingcampagne om uw gebruikers of klanten om de tuin te leiden.

Hetzelfde als er een valse mobiele app van uw organisatie in de appwinkels van Apple of Google verschijnt. Hoe sneller u dit detecteert, hoe sneller u een aanval daarmee kan tegenhouden.

Deze analyse van wat er buiten uw eigen infrastructuur gebeurt noemen we brand intelligence. Het is een essentiële aanvulling op EDR en NDR om uw organisatie te beschermen.